A karóra a férfi ékszere (II.) - Megfizethetó árú komoly órák

2017. december 11. 08:24 - Zeka Styling

Sokan teszik fel a kérdést, hogy mi kerül egy órán több millió forintba.

A kérdésre nem létezik egyszerű válasz, de a magas ár legfőbb oka az, hogy a karóra ma már inkább ékszer mint használatai tárgy, és ugyanazért drága amiért egy drágaköves nyakék is az. A törés valahol a 80-as években következett be, amikor tömegtermékké vált az olcsó távolkeleti kvacóra, és kiszorította a használati tárgy státuszból a mechanikus órát. A sváci gyártók jelentős része csődbe ment – kivéve azokat, akik gyorsan ragáltak. Bár a Rolex, a Patek és az Omega már egy évvel az 1969-es Seiko-Quartz Astron 35SQ megjelése után piacra dobta a saját kvarcóráit, olyan kihívással néztek szembe, amire nem voltak felkészüve. A mechanikus óra válogatott és hosszan képzett szakemberek által rengeteg kézimunkával előállított termék, ezért drága. Ezzel szemben a kvarcóra gyártósoron, gépek vagy betanított munkások segítségével készül, így olcsó. A drága mechanikus óra státusszimbólum volt, olcsó kvarcórát viszont bárki könnyen vehetett. Ráadásul a kvarc kevesebb törődést igényel és általában pontosabb is. Miért nem halt ki teljesen a mechanikus óra?

Azért nem, mert az elegáns vásárlói réteg meg akarta különböztetni magát a kvarcórás tömegtől. A mechanikus óra így ékszerré lényegült át.

Ma már nem ilyen egyszerű a képlet, mert a kínai ipar azóta megteremtette az olcsó mechanikus órákat is, ami olyan mint a bizsu az ékszerek között.

A komoly mechanikus órák megfelelő karbantartás mellett generációkon át öröklődhetnek egy családban. Az ilyen megbízhatósághoz kimagasló anyagminőségre és hihetetlen preciíz, aprólékos kidolgozásra van szükség. Ez teszi a komoly mechanikus órát drágává.

Ehhez adjuk hozzá, hogy a termék alacsony darabszámban, egy szűk réteg számára készül – nincs tömegtermelés. A gazdag vevőt megszólítani képes marketing költséges, az értékesítők magas haszonkolcscsal dolgoznak. Ez teszi a komoly mechanikus órát nagyon drágává.

És akkor jön a vevő. Nem az időt akarja mérni, hanem meg szeretné különböztetni magát az „átlagembertől”. Itt válik az óra túlárazottá, hiszen az eladó addig emeli az árat amíg csak a vevő hajlandó megfizetni. És az gyakran nagyon magasan van.

 Hol vannak akkor a megfizethető árú komoly órák? Vannak ilyenek is. Persze szándékosan kerültem az „olcsó” kifejezést, mivel olyan nincs. Az alábbi példákat a 150 ezer forintnál olcsóbb modellek közül válogattam.

Először is, van olyan, hogy tömegesen előállított minőségi mechanikus óra. Nem svájci csúcskategória, de tisztességes iparosmunka, ráadásul ironikus módon a kvarc-forradalmat elindító japán gyártó kezéből: ez a Seiko 5. A sorozat elképesztő formai változatosságot mutat, mindennapi, elegáns, sportos modellek széles választékával, 50 és 150 ezer forint között. Első komoly órának ideális.

 unnamed_1.jpg

Szintén japánban készült az alábbi Orient Classic, 70 forint körüli árral. Hasonlóan a Seiko-hoz, az Orient is jó minőségű saját mechanikát gyárt.

 orient.png

Svájcira vágysz? Cerina DS Tradition, 130 ezer forint körül.

certina.png

Ha alacsony áron szeretnél jó minőséget, akkor érdemes a használt órák piacán is körülnézni. A Vaterát nem javaslom, viszont a www.chrono24.hu kínálatából megéri mazsolázni, a legtöbb eladó megbízható óraszalon. Példaképpen álljon itt ez a szép Jacques Lemans, 90 ezer forintért (szállítással együtt).

 unnamed.png

Ugyanitt találtam ezt a Hamilton Kakhi Field Automatic-ot 125 ezerért (szállítással), de vintage Rolex és Omega modelleket is el lehet csípni az eredeti ár töredékéért

 hamilton.png

Szóba jöhetnek továbbá a microbrand-ek modelljei. Ezek rövid sorozatban, kézműves munkával készülnek, mint itt ez a Magrette Tiki Blue, Miyota 9015-ös mechanikával 128 ezer forintért (szállítás nélkül).

 margarette.png

Természetesen még számos megfizethető áru és jó minőségű mechanikus óra létezik, ez a cikk épp csak a felszínt karcolta. Ennek ellenére remélem hasznos volt.

65 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zekastyling.blog.hu/api/trackback/id/tr4113410103

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RTB 2017.12.11. 13:30:29

Most azonnal szeretnék egy Orient Classic, 70 forint körüli árral.

commentes nikk 2017.12.11. 13:38:27

Végre egy értelmes órás poszt, amiben nem 80 rongyos divatmárkás órákat kínálnak a laikusoknak, hülyét kapok, amikor a "szakértők" szerint a Gant meg a Hugo Boss óra az ajánlanivaló komoly óra.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2017.12.11. 13:57:50

Épp most nézegetek sokkal olcsóbb, de ugyanilyen szép órákat százával az Aliexpressen: 10-25 $-tól (2700-6800 Ft) már lehet a fentiekhez hasonló designnal, akár japán kvarcszerkezettel találni akár chronométereket is, de 50-60 $-tól (13 500 Ft) már tényleg jók vannak. Volt/van már ezekből pár nálam, tényleg jók, főleg az ár/érték arányuk. Simán bírják 4-5 éve, aztán meg az ember úgyis vesz újat...

commentes nikk 2017.12.11. 14:53:29

@Fotósképző: oké, de komoly ember nem járkál aliexpresses kínai vackokkal, még ha japán szerkezetet hazudnak bele, akkor sem. Aki kis büdzséből dolgozik, nagyon szép, elegáns régi orosz órákat vehet 5-10 ezer forintért, 20-ig bezárólag meg használt, szuper állapotú márkás kvarcórák tengere várja az érdeklődőket, de húszért már bolti alapmodell Casio chronometer is van, és egy Casio sosem ciki, az mdv 106 pedig huszonkevésért nyújt igaz diver feelinget, és ténylegesen márkás, minőségi. Rémesen proli és kiábrándító dolog Sengyang ali-s órával a csuklón mutatkozni, holott a stílus az ez esetben sem pénz, hanem ízlés kérdése.

bontottcsirke 2017.12.11. 15:06:31

Alexpressről az rendel magának órát, akinek olyan az értékrendje. A használt hetvenes évekbeli Radokat, Omegákat és Seikokat is lehet ajánlani. Száz körül vannak azok is. És azért nagyobb feeling egy Rado green horse vagy egy Seiko bell matic mint a mai buszkerék méretű tucat-szarok.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2017.12.11. 15:22:31

Tényleg nem a reklám miatt, csak úgy ízelítőül pár "kínai vacak" (mint ahogy a blogban írt márkák is Kínában készülnek valószínűleg), amik simán vállalhatók bármikor, nem csak a kinézetük miatt:

Kvarc szerkezetes:
www.aliexpress.com/item/Megir-top-luxury-brand-Genuine-leather-rectangle-stopwatch-Quartz-watch-sport-car-styling-mens-watches-waterproof/32792644103.html

www.aliexpress.com/item/MEGIR-Men-s-Watches-Top-Brand-Luxury-Sport-Quartz-Watch-Chronograph-Leather-Army-Military-big-dial/32836358173.html

Automata:
www.aliexpress.com/item/Carnival-watch-fully-automatic-mechanical-watch-male-mens-watch-strap-multifunctional-fashion-vintage-genuine-leather-watch/32617013830.html

Nekem a napi használathoz elég, ha az óra szépen néz ki és pontos, megbízható (ezek azok). De, ha valakinek fontos, hogy milyen márka van ráírva (kb. 3 mm-es betűkkel) a számlapra, akkor vehet 5 millióért is órát, talán komolyabb ember is lesz ettől. ;)

Orosz órák egyértelműen alulértékeltek, köztük tényleg vannak jók, jó választás/befektetés ilyet venni.

br17 2017.12.11. 15:25:49

@commentes nikk:

Ki az ördögöt érdekel, rajtad kívül, hogy milyen márkájú óra van a csuklódon? Havas Henrik egy Radóval a karján is csak egy önelégült, vén majom, míg a néhai Popper Péter egy mechanikus, olcsó karórával is egy végtelenül rokonszenves, szeretnivaló, és bölcs ember volt...

commentes nikk 2017.12.11. 15:28:53

@Fotósképző: azért azt ugye tudjuk, hogy a "Kínában készült" az millióféle minőségi kategóriát képvisel, és nem, a fenti órák többsége nem kínai, egyik sem kínai. Ahogy azt az előző kommentemben is érzékeltetni próbáltam, nem az ötmilliós órát állítottam szembe a kínai szarokkal, hanem a 20-25 ezer forintos minőségi, valódi óramárkákhoz tartozó órákat. Az emberben legyen már annyi igényesség, hogy nem gagyit hord, az óra egyébként is olyan, hogy tök nem kötelező, az idő ott van a mobilon is, az óra arra van, hogy adjon némi eleganciát, stílust, az aliexpresses fosok meg maximum a kültelki játszótér beton pinpong asztala mellett menők. Mondom még egyszer, 20 ezer körül remek, valódi órákat lehet kapni, ezekről beszélek most, nem az IWC-ről :)

commentes nikk 2017.12.11. 15:30:10

@br17: a mechanikus, olcsó karóra remek dolog lehet, kb arról beszéltem én is, a kínai gagyival szembeállítva, de fuss neki még egyszer a kommentemnek, mert ha a húszezres Casio neked a sznobság, akkor nagyjából hajléktalan vagy :))))

erkölcsi hulla 2017.12.11. 15:40:45

Én olyasmit keresek aminek az üvege domború, mint a régi omega óráknak. Iszonyú jól néz ki.

kétkezi 2017.12.11. 15:41:04

Szerintem is jó cikk bár én a Junkers-t nem hagytam volna ki, bár egyre nehezebben lehet itthon boltban találni.

kétkezi 2017.12.11. 15:41:59

(@kétkezi: A két bárért bocs. Lemegyek a harmadikba:))

svonk 2017.12.11. 15:47:37

A Seiko 5 Automatic szerintem szinten szep es elerheto aru. En 70 EUR-ert vettem es nagyon szeretem. Ennyiert egy jol mukodo automata orat nem nagyon lehet kapni. A konstrukcio talan az egyik legregebbi, ha jol tudom. Mellesleg talan ez volt az egyetlen altalam talalt modell, ami 4cm-nel kisebb.

commentes nikk 2017.12.11. 15:53:07

@erkölcsi hulla: Corum Bubble, de egy kicsit zsebbenyúlós történet :)))

degeco 2017.12.11. 15:56:38

@Fotósképző: az első két link ritka gagyi órát takar

degeco 2017.12.11. 15:57:38

Hát, ez a Magrette nem az én műfajom.
Randa!!!

commentes nikk 2017.12.11. 16:07:51

@degeco: a harmadik is, tény, hogy a fotókon nem néz ki rosszul, de élőben nem esküdnék meg, hogy ugyanígy mutat, ami viszont tré, hogy svájcinak hirdeti magát, pedig ahhoz semmi köze,, a zafírüveg tuti kamu, és az automata szerkezet is valószínűleg egy fullgagyi változat, még csak nem is a szokásos kínai seagull, hanem valami noname cucc, nem fog sokat ketyegni valószínűleg, javítani pedig felejtős.

papugaja 2017.12.11. 16:30:07

@commentes nikk: Diver feeling? Az ormótlan vaskrumplik, amik lehúznak a tenger fenekére, belefullasztanak a pocsolyába is?

commentes nikk 2017.12.11. 16:32:28

@papugaja: igen, az egyik legkedveltebb forma :) De tény, hogy búvárkodni nem ilyenben szoktak.

papugaja 2017.12.11. 16:35:50

@bontottcsirke: Értékrend és túlárazott óramárkák egy kommentben... Na szép.

papugaja 2017.12.11. 16:37:54

@commentes nikk: Nyilván a termetem az oka, de kezdettől fogva értetlenül állok e jelenség előtt. Mint a patacipő.

papugaja 2017.12.11. 16:42:55

@Fotósképző: Nekem azt mondta drága jó apósom, az Isten nyugosztalja (bár még nem halt meg), hogy az igazán fontos embernek nem céges autója van, meg okostelefonja, hanem sofőrje meg titkára.

fidesz maszop dk egykutya 2017.12.11. 16:47:50

@commentes nikk: komoly embernek nincs szüksége arra, hogy a prolikat elkápráztassa órával, és hogy ezzel villogjon, így valószínűleg nincs is órája, mert van a kocsiban, a városban mindenhol, meg a telefonjában is.

@bontottcsirke: igen olyan. Tudja, hogy az órák a buta felszínes, prolikomplexusos emberek elkápráztatására valók, és annyit az az órára, amennyit az ér gyártási-anyagköltségen.

commentes nikk 2017.12.11. 18:23:52

@papugaja: diverből is van kicsi, 36-37 mm-től is vannak, az nagyon szolid méret.

commentes nikk 2017.12.11. 18:25:42

@fidesz maszop dk egykutya: oké, te sem tudtad értelmezni a kommentem, ami arról szólt, hogy 13 ezerért ne gagyit vegyen az ember, hanem vegyen minőségit 20 ezerért. Hogy ebben mi a kápráztatás, azt nem tudom.Vagy te is azt hiszed, hogy jó karóra=ötmillió forint? :)))))

chronomeeting blog 2017.12.11. 18:28:47

Azt gondolom, ha valaki stílustanácsadó és virtuális tollat, billentyűzetet fog, ne adjon ki olyan írást a kezéből, mely hemzseg a helyesírási hibáktól.

A téma jó, plusz legalább látszik, hogy a kedves hölgy próbálkozott mélyreásni magát az órák világában.

fidesz maszop dk egykutya 2017.12.11. 18:47:53

@commentes nikk: én nem hiszem, de sokan igen, ezért kell nekik karóra hogy kielégítsék magukat, vagy másokat akik ettől gondolnak valamit.
Én tudom, hogy 2017 a karórának 0 értelme van, a villogtatást leszámítva.

Az 1000 forintos is ugyan az mint a 300 ezer forintos, csak a márkanév meg a csicsázás más rajta ;)

NoGentleman 2017.12.11. 18:49:01

Nagyon helyes és követendő kijelentésnek tartom, hogy a használt órák piacán érdemes elsősorban körülnézni. A fenti márkák (is) sokkal olcsóbban, akár 30-50%-kal alacsonyabb áron megkaphatóak, szép állapotban is. Viszont sem a chrono24-et, sem a Vaterát/jófogást nem ajánlom, helyette én inkább a facebookon keressetek. Pl: Használt órák eladása / vétele / cseréje csoport, közel 48.000 taggal.
Szép, igényes órát mindenkinek!

easy mango 2017.12.11. 19:27:44

A cikkíró is említi, hogy mára nem a funkció az elsődleges, ma ez már az öltözék, a megjelenés része. Ha az időt akarod tudni, minden autóban van óra, a telefonodon, a buszon, minden sarkon, a számítógépen, stb.
Fel lehet szépen, izlésesen öltözni a hadából is, de azért egy kézzel szabott, varrt, vert teveszőr öltöny azért nagyon más.
Azt sem szabad elfelejteni, hogy egy tradícionális márka, kézzel készített karórája valóban értékálló tud lenni. Próbáld meg eladni az aliexpress-es órát húsz év múlva!
Szóval akár egy befektetésként is gondolhatsz rá, persze ez nem feltétlenül érvényesül a cikkben említett árkategóriában.
Úgyhogy aki megteheti, vegyen és hordjon egy igényes, így egyben drága műremeket a csuklóján!

commentes nikk 2017.12.11. 19:59:43

@fidesz maszop dk egykutya: a nyaklánc, a karkötő, a gyűrű, sőt a jól szabott, elegáns vagy csak szép ruha sem funkcionális, mégis sokan szeretik az ilyesmit, alapvető vágya ugyanis az embernek, hogy ízlésesen nézzen ki, hogy aztán ki nek mi az ízléses, már más kérdés, de olyan hozzáállással, amit sugallsz, mindannyian járhatnánk krumpliszsákból készült egyberuhában, a seggünket az is eltakarja. Szerintem teljesen tolerálható vágy, hogy az ember aggasson magára valami dekoratívat, szerintem férfi esetében erre a legjobb választás az óra. Másfelől egy jó óraszerkezet, egy jóféle automata az egy igazi mérnöki műremek, egy csodálnivaló remek dolog, ami egyszerűen jó érzéssel tölti el az embert, nincs ebben semmi rossz. Nyilván aki kétmilliós órát hord, annál már mások a célok, de aki negyed-fél-egy-kéthavi átlagfizetést belerak egy szép órába, hogy aztán az jó érzéseket keltsen benne, abban semmi kivetnivaló nincs szerintem. Egy szaros mobiltelefon kerül manapság 100-200 ezer forintba, a gettóbuszon is azt látom, hogy a hülyegyerekeknek ájfónjuk van, akkor nehogymár sznobság legyen egy 100-150 ezres minőségi óra, ami nem két évet fog bírni, hanem kis odafigyeléssel hetvenet.

Zeka Styling 2017.12.11. 20:31:34

@easy mango: Ez így van. De meglátásom szerint ezek a dolgok itt nincsenek is átfedésben. A Háda nem a méretre szabott Armani öltönnyel versenyez, így a Patek Philip sem a Timex-szel.

fazzy 2017.12.11. 20:51:35

vegyetek Zeppelin-t.Német márka,svájci szerkezettel,nagyon jó áron.

bontottcsirke 2017.12.11. 21:41:48

@fidesz maszop dk egykutya: igen,ez egy tipikus proli hozzászólás volt

nick2005 2017.12.11. 21:59:45

Néhány éve én is egy Orientet választottam, fém szíjjal a chronographos kivitelből. 50-60 ezer Ft között volt, de Orient kapható már 25 ezer Ft-tól is. Amik nekem tetszenek, kb. 40 ezertől indulnak. Egyik kollégámnak Citizen van, az drágább volt (100 ezer Ft fölött), de az is szép. Szerintem egy elegáns óránál az is fontos, hogy a színek harmonizáljanak. Így pl. nekem nem tetszik, ha a számlapon több szín is van (főleg piros részletek). Lehet, persze, hogy másnak meg az tetszik és ez már nem is óra téma, hanem divat.
Tudom, hogy a Casio is kiváló órákat gyárt, több ismerősömnek van Edifice, jól is néznek ki. Ennek ellenére én nem vennék magamnak, de csak azért, mert a márkáról nekem mindig a leggagyibb szintetizátorok ugranak be a 80-as évekből (pedig abban is tudtak jókat).

nick2005 2017.12.11. 22:07:46

Most olvasom, hogy írnak páran az orosz (volt szovjet) órákról, nemrég sétáltam egyik Budaőrsi hipermarketben és az üzletsoron megláttam egy órást, messziről is szép, igényes órákkal. Odamentem és legnagyobb meglepetésemre Vostok órák voltak. Szinte mind 100 ezer Ft fölötti árral és több is 200 ezer Ft fölöttivel. Ezek nem orosz, hanem litván órák és egészen pontosan Vostok Europe néven futnak. Nem tudom minőségben milyen színvonalat képviselnek, de nekem kinézetre tetszettek.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2017.12.11. 23:05:46

@nick2005: Az orosz órák nagyon jók, de tényleg alul vannak értékelve. Általában valamilyen eredeti svájci tervezésű, vagy annak továbbfejlesztett verziójú szerkezettel működnek, kis példányszámban, kézműves jelleggel gyártják. Áruk a hírük miatt nem magas, de a minőségük sokkal az áruk feletti kategóriában van. Egy órás írta valahol (szóval igazi szakember, nem pedig olyan megmondóember, aki fotók meg a beszerzési hely alapján mondja meg, hogy milyen szerkezet van belül és mit ér az óra), hogy a tipikus orosz hiba az órák esetében is megvan: a nem megfelelő összeszerelési színvonal. De, ő szétszedte, majd profin összerakta az óráját és azután tesztelve a komoly svájci órák eredményeit hozta. Szóval megéri venni, jó befektetés, van köztük sok tényleg szép is.

Mr. Waszabi 2017.12.12. 00:02:24

Eszem megáll a Seiko filozófiáján. Az 5-öst legalább 40 éve gyártják folyamatosan, szinte változatlanul. És még mindig kelendő. Nem nagy cucc - az enyémet azért is archiváltam tizenéve, mert nem volt pontos, és órás mester sem tudta pontosságra bírni. Vagy sietett vagy késett.
De a gyerekem szemében, így utóbb a fiókból sok év után előkerülve, ma is kuriózum. Azért jó dolog látni, hogy vannak változatlanul jó dolgok. Akárcsak a TEAC orsós magnók :)

hotward 2017.12.12. 05:07:29

Seiko 5 Automata? Így felment az ára? 10 éve még 15-ért vettem...Nekem problémás volt, kikopik a szerkezet, össze-vissza mutatja a dátumot. Meg leesett a dátum keret, de nagyon szerettem...Azóta Citizen Eco-Drive a menő nálam. Ezt zaciban vettem, 10k ért, (az eladó nem értett hozzá, én meg nem erőltettem), utánanéztem, használt ár 160 eurótól indul. Asszem jó vételt csináltam. :)

swfla 2017.12.12. 06:18:08

@br17: "Ki az ördögöt érdekel, rajtad kívül, hogy milyen..."

Altalaban az intelligensebb noket. P*csarazos kocsit tudsz lizingelni. Lakast is vehetsz bankkolcsonbol. Mindketto kozos jellemzoje, hogy azt hiszed a tied, depedig nem.

(Lasd ugyanitt: minosegi cipot se gyakran lizingelunk)

Mr Long 2017.12.12. 07:41:03

Mi a helyzet az ilyen órákkal?
Nem automata, valószínűleg 6-7 év alatt kiöregszik, de céleszköz és még jól is néz ki.
www.suunto.com/en-US/Products/Sports-Watches/Suunto-Spartan-Ultra/suunto-spartan-ultra-gold-special-edition/

Mr Long 2017.12.12. 07:43:30

@swfla: "Lakast is vehetsz bankkolcsonbol. Mindketto kozos jellemzoje, hogy azt hiszed a tied, depedig nem. " Ezt a topa hozzáállást. Miért ne lenne a tied? Neked pénzt adnak kölcsön és letétet kérnek érte, nem a lakást adják neked...

2017.12.12. 07:48:10

Ezek kinek megfizethetők? Abszolút az átlag vagyok, egy budapesti buszvezető, feleség, 2 gyerek (feleség BKV villamos vezető). Nekem a megfizethető max. 10-20Ezres Casio.... 15 éve vettem egyet 12E, egyszer kellett elemet cserélnem benne, talán évente 2x utána állítani óra átállításkor...

2017.12.12. 07:53:51

Ha már kínai... én ezt rendeltem a gyereknek tavaly Karácsonyra, 7. osztályos, midnennap nyúzza, ebben mos kezet, sokszor rajta marad tusoláskor is, edzésen is stb.. nem vigyáz rá... pár felületi karc van rajta és jónapot...
www.ebay.com/itm/Mens-Stainless-Steel-Quartz-Analog-Wrist-Watch-Sport-Watches-Gifts-Luxury/271950181812?epid=2119250435&hash=item3f517e75b4:m:mggcjy6KoHiBVFp94eB4DeQ

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.12.12. 08:36:04

"mert a kínai ipar azóta megteremtette az olcsó mechanikus órákat is,"

Ezt már a Seiko is megtette az 5-ös sorozattal. M is gyártják, olyan 30 ezer körül van az ára..

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.12.12. 08:38:25

@hotward: " össze-vissza mutatja a dátumot."

A legtöbb óránál után kell állítani a dátumot, mert nem tud különbséget tenni a 30 és 31 napos hónapok között..

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.12.12. 08:41:59

A fenti órák nem igazán tartoznak a megfizethető kategóriába a magyar átlagember számára, bár kétségtelenül jóval olcsóbbak mint egy Rolex.
Vannak a Timexnek és a Citizennek is olyan automata órái , melyek jelentősen olcsóbbak mint a fentiek.

csorsza 2017.12.12. 09:50:51

@bontottcsirke: nincs 100-ért vintage (mechanikus) Omega. inkább 200....

commentes nikk 2017.12.12. 10:10:01

@nick2005: csúnya nagy bunkó órák és erősen túl vannak árazva, főleg, hogy ahogy írod is, ezeknek már közük nincs az oroszokhoz. Ha nagy csúnya bunkó órát akarok, akkor inkább Invictát nézek, olcsóbb és sztájlibb :))

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.12. 12:32:00

Kezdetben hordtam órát. Először Poljot, majd Seiko, majd Tag Heuer. Aztán abbahagytam az óraviselést, a mobiltelefonok miatt.

Azaz idősödve hiányozni kezdett az óra. Lett a legolcsóbb Rolexem. A régieket eladtam.

báró Csekonics 2017.12.12. 13:15:49

Normális (Seiko, Orient és kb. ez a szint) új órákat - persze nem a legnagyobb plázákban kb. 30-tól felfelé lehet kapni. Ezek már nem számítanak 'cikinek' kb. sehol, legfeljebb a hozzáértő két pillantással leveszi, hogy nem ez volt a fő szempont. De akkor sem ciki hogy gagyi márka.

Viszont ez is olyan, mint az öltöny-nyakkendős megjelenés pl. egy tárgyaláson (vagy akár interjún, ha nem üzletember valaki) - hiába jó, amit mondasz, az első benyomást a megjelenésed teszi helyetted, mikor belépsz, ahogy kezet fogsz, ahogy mozogsz.
Ha kényelmes és minőségi ruha, ékszer, óra stb. van rajtad, az tudatosan-tudattalanul de kihat a viselkedésedre és igenis magabiztosabb leszel tőle. Na EZÉRT fontos a kényelmes, ízléses és méretben is pont megfelelő ruha mellett a helyzethez és a többi ruhadarabhoz is illeszkedő kiegészítő - pl. az óra.
Aki ezt nem érti, az nyilván hülyeségnek fogja tartani a kommentemet is, de idővel - remélem - rájön hogy mit szerettem volna átadni.

fidesz maszop dk egykutya 2017.12.12. 14:48:27

@bontottcsirke: igen, azért írtam. Aki 2017-ben karórázik, az egy olyan komplexusos proli, aki más proliknak akar villogni.
Karóra az olyan 2000 előtti, ma már csak a mutogatás a funkciója.

Hasonló ez mint az audi, merci, és sajnos most már a bmw is.

(bár én is rendeltem egy csicsás drágának látszó órát, amit felveszek ha olyan egyszerű társaságba kell mennem, de 600 forintot még éppen megért :D főleg hogy el nem tudom viselni hosszú távon azt az értelmetlen hülyeséget. Bár gyerekkoromban pár hétig rajongtam az órákért, de gyorsan kinőttem)

commentes nikk 2017.12.12. 17:17:44

@fidesz maszop dk egykutya: nem tudom miből adódik ez a frusztráció, de kínosan nagy hülyeségeket beszélsz. Legfeljebb a sznobságból megvett milliós órákra igaz, amit írtál, a hétköznapi, ízléses, megfizethető darabok esetében nagyon nincs igazad. A 600 forintos órád meg gondolom a búcsúban lőtt egypálcás mikiegeres, ez megmagyarázná az életkorodat meg az abból fakadó komolytalan véleményedet is :)))))

bontottcsirke 2017.12.12. 17:29:21

@fidesz maszop dk egykutya: volt gyerekkorod? Mert felnőttnek gáz vagy.

fidesz maszop dk egykutya 2017.12.12. 23:02:20

@commentes nikk: nem csak a milliós órákra igaz, hanem mindegyikre, mert értelmük nincs, csak a sznobkodás, mutogatás.
Mert szerinted mi értelme van egy karórának 2017-ben ezeken kívül? Nagyon gáz ha valaki ma karórát hord. Olyan mintha kőbunkót hordana :)

Tessék itt vannak pár száz forintos órák, bár még ez is sok egy ilyen értelmetlen dologért, de ha éppen ilyen blackfriday leárazások vannak, azért jobb :)
www.gearbest.com/men-s-watches-c_11311/?odr=trending

@bontottcsirke: volt bizony, és látod én már akkor kinőttem az órás témát, pedig akkor még nem volt mindenkinél mobil sem, de már akkor is mindenhol máshol volt óra, nem kellett a karra.

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.12.13. 09:52:25

@fidesz maszop dk egykutya: Csak az időt ne kérdezze meg senki abban a társaságban, mert beégsz...:))))

commentes nikk 2017.12.13. 10:07:45

@fidesz maszop dk egykutya: cipővel is minek flancolunk, mikor elég lenne egy kéttenyérnyi marhabőrt kötözni a talpunkra kenderkötéllel :)))) Aki 300 forint felett vesz cipőt, az sznob barom!!!

fidesz maszop dk egykutya 2017.12.13. 11:33:59

@EU zászlót mindenhova!: az ég be aki megkérdezi. Hát miért nem tudja elővenni a telefonját, és megnézni rajta, mint én? Meg vehet 200 forintért is órát, amivel már lesz valaki, hiszen az óra egyesek szerint menő :)

@commentes nikk: cipő sajnos kell, anélkül eléggé fájna az élet. Karóra viszont nem kell, értelmetlen

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.12.14. 14:51:36

@fidesz maszop dk egykutya: Minek szedné elő a telóját, ha ott ül melletted, és van a kezeden egy karóra? :)

fidesz maszop dk egykutya 2017.12.15. 21:19:27

@EU zászlót mindenhova!: és akkor miért égek be ha ott van a kezemen egy karóra amin meg tudja nézni? Meg akkor miért kérdezi?

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.12.16. 12:31:46

@fidesz maszop dk egykutya: Azért égsz be, mert van a kezeden egy időmérő eszköt, ami nem mutatja a pontos időt, vagyis: GAGYIT hordasz..:)

fidesz maszop dk egykutya 2017.12.16. 16:07:05

@EU zászlót mindenhova!: miért ne mutatná pontosan az időt? Te tényleg annyira egyszerű vagy, hogy azt hiszed, hogy 2017-ben az időmérés olyan nagy ördöngösség mint 1970 környékén? :D
Nem az, hanem egy filléres dolog, szó szerint. Ugyan olyan pontos, mint a 100 ezer forintos, igazi balekoknak készült gagyi.

Ébresztőőőőő 2017 van!

Kurt úrfi teutonordlkus vezértroll 2017.12.17. 20:17:14

@fidesz maszop dk egykutya: Olcsó húsnak híg a leve. Tele van a net mindenféle rémtörténetekkel az olcsó gagyik kapcsán, és nem feltétlenül a megálló, pontatlan óra lesz az első kellemetlen élmény. Pl. egy szarul összerakott acélszíj már az első viselés során vágni fogja a csulkódat.

fidesz maszop dk egykutya 2017.12.19. 18:52:06

@EU zászlót mindenhova!: a drágának meg még hígabb. Ahány márkás ruhám volt mindegyik gagyibb/kevesebb ideig bírta mint az ismeretlen márkás, bár soha se tudtak a márkák, és a "menőség" megfogni, de becsúszott 1-2.

Kb BIZONYOS termékeket leszámítva(ahol a márka bizonyított, tesztelt, nagy múltú igazi minőséget jelent), a márka az csak simán konzumidiotizmus hívószava, ilyen a ruházat is.
süti beállítások módosítása